Najbolji vicevi sa Balkana
Objavljeno: 20.05.2018. u 22:15   |  Izvor: klix.ba 

Auto test

Testirali smo Infiniti Q30: Globalizaciji u čast

Infiniti Q30 najbolji je primjer kako globalizacija i saradnja velikih kompanija mogu izroditi nešto dobro. Poveli smo ovaj zanimljiv kompakt na put dugačak više od dvije hiljade kilometara i provjerili kako se snalazi u ulozi porodičnog automobila u gradu, na autoputu ali i na zavojitim cestama.

Testirali smo Infiniti Q30: Globalizaciji u čast
velika slika
Iako je Infiniti kod nas još uvijek prilična novost, te uz to da je pred ovom markom trnovit put formiranja imidža kod kupaca, činjenica je da imaju prilično zanimljivu ponudu. Pored klasičnih limuzina i kupea, upravo u Evropi bi trebao biti najzanimljiviji model Q30. Iako u osnovi kompakt, to je itekako zanimljiv mješanac. Koristi tehničku osnovu i platformu Mercedes-Benza GLA, pa samim tim spada i u crossovere, dok na raspolaganju ima i motore iz Renaulta. Dakle, ukratko, pred nama je Japanac Njemačkih gena i Francuskog srca, a kako bismo provjerili da li je automobilski Frankenstein ili ugodan i moderan porodični kompakt krenuli smo na turneju od preko dvije hiljade kilometara i kroz nekoliko zemalja, u ne baš idealnim vremenskim uslovima.

Osnova koju koristi Infiniti Q30 dozvolila je izdašno dimenzioniranje blatobrana ali i samog podvozja i njegovog hoda, pa iako nema pretjerano povišenu podnicu, Q30 vizuelno i praktično jeste zanimljiva varijacija na temu kompaktnog crossovera. Naravno, nije namjenjen terenskim izazovima, ali ipak nešto lakše će savladati lošiju cestu i uslove vožnje. Također, zahvaljujući tome, Q30 je i vrlo udoban, te u suštini ne dolazi sa niskoprofilnim gumama, što otkriva da je zaista podređen ugodnoj vožnji. Ipak, u Infinitiju su uspjeli napraviti solidan kompromis da Q30 ne bude premekan i "operisan" od dinamike. Za ovako podignut auto zanimljivo je koliko se malo naginje pri naglim promjenama pravca, pa se na zavojitim cestama u stvari vrlo dobro snalazi.

Također, Q30 zahvaljujući modernom multilink ovjesu nazad ostaje agilan i vrlo siguran pri bržem tempu, ali ipak Q30 je zamišljen kao dobar kompromis dinamičnosti i upotrebljivosti, pa mu tako najbolje i odgovara umjeren tempo i ugodna vožnja.

Ponuda motora za Q30 je prilično dobra i raznolika, a za one koji biraju dizelaše nude se dvije opcije. Slabija, ali vjerovatno i poželjnija opcija je 1,5-litarski turbodizelaš koji se dokazao kao jedan od najekonomičnijih i najpouzdanijih turbodizelaša nove generacije u brojnim Renaultima. Za razliku od većeg i snažnijeg 2,2 CDI turbodizelaša od 170 KS, ovaj motor je znatno uglađeniji i tiši, te nudi dobar donos vrlo pristojnih performansi uz ekonomičnost koja je i dalje među najboljima u klasi motora ove radne zapremine.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba


Na dionicama koje smo prelazili autoputem ovaj motor se sasvim dobro nosio sa ne tako laganim kompaktom, četiri putnika i njihovim prtljagom. Ne treba očekivati čuda, ali umjeren tempo lako održava i uspjeva ostati vrlo ekonomičan. Tačnije, nakon više od dvije hiljade kilometara, gdje je većina vožnje bila po autoputu, ali i uz dosta stajanja u gradskim gužvama, i pravi zimski režim korištenja, putni računar je pokazivao vrlo pohvalan prosjek od 5,7 l/100 km. Može čak i dosta niže od toga, uz nešto umjereniji tepo i nešto više pažnje.

Istina, performanse su tek dovoljne, te možda nekima neće ići u paru sa premium imidžem kojeg nosi Infiniti, ali za takve apitete možda bi bolje pristajao jedan od modernih i snažnih benzinaca koje je Infiniti preuzeo sa polica Mercedesa.

Unutrašnjost je također zanimljiv spoj poznatih rješenja, uglavnom iz Mercedesa, i klasičnih elemenata, svojstvenih za Infiniti. Tako je vozačko okruženje, uključujući ergonomiju i logiku rasporeda prekidača i komandi potpuno jednako onima u A klasi ili u GLA, ali su u Infinitiju svoju dozu uređenja i luksuza donijeli detaljima poput centralne konzole i armaturne ploče koja je obložena kožom i vidljivo prošivena koncem.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba


Centralna konzola tako je prilično klasičnog izgleda, u odnosu na GLA, ali je vrlo logično raspoređena i pregledna, dok je ekran navigacijskog uređaja odlično pozicioniran i vrlo pregledan. Također, infotainment sistem nije možda jedan od najsavremenijih na tržištu, ali što je najvažnije vrlo lako se povezuje i nudi sve opcije za multimediju i navigaciju koje su potrebne u savrmeenom kompaktu.

Sama ponuda prostora u Q30 je prilično umjerena, te otkriva da je raskošan dizajn karoserije "pojeo" nekoliko centimetara koji bi bili korisni unutra. U suštini najviše prostora nedostaje u visini putničke kabine, što je fonekle i logično, s obzirom na to da je Q30 relativno visok ali ima donekle nisku liniju krova. Uz prilično visoko postavljena sjedišta viši putnici će malo duže tražiti idealnu poziciju, dok ne pomaže ni stakleni krov zbog čijeg mehanizma je obloga krova još bliže glavama putnika.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba


S druge strane, prtljažnik sa zapreminom od 430 litara je vrlo izdašan i jedan je od boljih među kompaktima ove veličine. Upravo zbg toga je Q30 vrlo pogodan i ugodan i za duža putovanja, a ukupan ugođaj uz dobru zvučnu izolaciju čini ga vrlo svestranim i privlačnim. Na kraju krajeva to bi jedan crossover trebao i biti.

Sa cijenom od nepunih 50 hiljada maraka uz izdašnu opremu i vrlo štedljiv dizelski motor Q30 je zanimljiva alterantiva za kupce koji žele kompakt ali se žele i istaći iz mase u saobraćaju. Q30 je već neko vrijeme prisutan ali i dalje izgleda vrlo svježe i neobično, te svakako spada među najzanimlivije modele ove marke, pogotovo u ovom dijelu svijeta. Najbolje od svega, Q30 može se dobiti i sa pogonom na sve točkove i u QX verziji koja je pogodnija onima koji žele izraženiju SUV notu u ovoom kompaktu.

Tako Q30 odlično balansira na granici premiuma, kako cijenom tako i samom ponudom i izradom, a vjerovatno je trenutno i najvažniji model u ponudi ove marke koja se svojski trudi da bude prihvaćena i u Evropi. Kvalitetom i ponudom zaslužuje to, a ovako opsežno dijeljenje tehnologije i platformi može biti samo prednost u toj misiji.

Podaci o testnom automobilu: Infiniti Q30 PREMIUM 1.5 D
Redovna cijena testnog modela: 62.918 KM
Cijena testnog modela (akcija): 49.900 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski. Radna zapremina 1.461 ccm. Maksimalna snaga 80 kW - 109 KS pri 4.000 obr/min. Maksimalni obrtni moment 260 Nm pri 1.750 obr/min. Ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda – "common-rail".

Prijenos snage: Motor pogoni prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Gume 235/50 R18.

Šasija: Prednji ovjes - spiralne opruge s dvostrukim poprečnim ramenima, stabilizator. Zadnji ovjes - nezavisni, multi-link, amortizeri, stabilizator. Kočnice - ventilirani diskovi naprijed i puni diskovi nazad, ABS.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h - 12,0 s. Maksimalna brzina - 190 km/h. Prosječna potrošnja na testu - 5,7 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva u gradu 4,5 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,6 l/100 km, kombinovano 3,9 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 103 g/km. Euro 6.

Dimenzije: Dužina - 4.425 mm. Širina - 1.805 mm. Visina - 1.495 mm. Međuosovinski razmak - 2.700 mm. Prtljažnik - od 430 litara. Rezervoar za gorivo - 50 litra. Masa praznog automobila - 1.359 kg.

Serijska oprema: ABS, EBD, TCS, BA i VDC, klima uređaj, elektricni podizaci prozora, naslon za ruku sprijeda, elektricno podesiva i grijana vanjska ogledala, vanjska ogledala u boji vozila sa LED pokazivacima smijera, kvake u boji vozila, zaštitna plastika na rubu blatobrana u Black lacquer boji, bočni umetci u Black lacquer boji, stražnji spojler u Black lacquer boji, hromirane lajsne, senzor za svjetla, LED stražnja svjetla, multifunkcijski obruč upravljača, kožom obložen upravljač sa komandama, obruč upravljaca i kugla mjenjača u koži, upravljač podesiv po visini i dubini, dijelovi konzole obloženi leatherrete tkaninom, unutrašnji detalji u Black lacquer boji, ECO mod - dostupno samo sa DTC mjenjacem, 6-brzinski manualni mjenjac, servo upravljac osjetljiv na brzinu, sustav nadzora tlaka u gumama (TPMS), pomoć pri kretanju na uzbrdici, elektronska ručna kočnica, daljinsko centralno zaključavanje, 7 zračnih jastuka (vozac, suvozac, bocni sprijeda, zracna zavjesa, zracni jastuk za koljena vozaca), LED dnevna svjetla, upozorenje na frontalni sudar sa stop sustavom, sjedala obložena tkaninom, sjedalo vozača podesivo po visini, 2 Isofix priključka na stražnjoj klupi, Infiniti Drive Mode selector - iskljucivo sa DCT mjenjacem, Audio sustav sa 6 zvučnika, 2 USB prikljucka, grijane mlaznice za pranje vjetrobranskog stakla, LCD VGA 7" ekran osjetljiv na dodir - Infotainment sustav, Bluetooth® spojivost za telefon i glasovno upravljanje, 18" alu naplatci sa 5 duplih krakova 235/50 R18, pribor za popravak gume - zamjena za rezervni kotač.

Dodatna oprema: Panoramski krov sa električnom zavjesom, Infiniti navigacijski sustav.
MISS NET
ABC
KOMENTARI