Pizza bestellen Graz Lieferservice Graz
Objavljeno: 22.06.2015. u 15:18   |  Izvor: ABC.ba 

Ilustrator

Miroslav Slipčević Mimi

Ilustrator i strip autor Miroslav Slipčević Mimi, poznatiji kao Mimi Cortazar, rođen je 1978. godine u Bihaću gdje je i završio srednju školu primjenjenih umjetnosti.

Pripremila: Marija Dejanović

Diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu na odsjeku za Grafičkog dizajna. Radio je u reklamnoj agenciji Via media kao fazer na animiranom filmu, obljavljivao Ilustracije za Info magazin. Također je uradio grafiku za spot "Trenutak odluke" bihaćkog sastava Alcoholica. Pohađao je kurs stripa kod Amira Idrizovića, te objavljivao kraće stip priče u Urban Bagu i srpskom strip magazinu Šlic i u BiH fanzinu Latrinivm, ratnu filharmoniju. Ilustrovao knjigu po kratkoj priči Miljenka Jergovica Buba.

ABC: Kada i ste kako došli u kontakt sa stripom?

Mimi: Kad sam bio klinac, na tv-u su puštali serije, filmove i emisije poput Stripomanije (1983.). Prikazivala se radnim danima oko podneva u okviru školskog programa na prvom kanalu RTV Beograd, a ja bih je redovno gledao i upijao teoriju o stripu. Pored stripa, na mene su dosta uticali filmovi poput: Blade Runner (1982.), Heavy Metal (1981.), Alien (1979.), Conan, Mad Max, itd...

...zatim bih poslije uradio neke skice i kadrove iz tih filmova.

ABC: Šta bi ste izdvojili iz svojih mladenačkih iščitavanja stripa?

Mimi: U ranoj dobi intenzivno sam počeo da prelistavam razne magazine i revije za strip. U sobi sam imao stolažu gdje se od jednog do drugog zida sobe prostirao zid od stripova. Imao sam dosta: Stripoteka, Eks Almanaha, Yu Strip, Spunk, Horor, Conan, Tarzan, Cat Claw, Dylan Dog. Skupljao sam Silver Surfera, Cat Claw, Yu Tarzana, Conana, poslije Dylan Doga, uglavnom zbog čistog crteža, ostali stripovi kao što su Zlatne serije i Lunov magnus strip nisu me toliko privlačili zbog zbrzanog crteža.

ABC: Kada si shvatio da želiš postati crtač i koje si korake poduzeo da ostvariš svoj cilj?

Mimi: Prije punoljetnosti sam već naveliko razmišljao o liniji, kadrovima i priči, po završetku primjenjene umjetnosti, takoder sam se interesovao za grafički dizajn. Na Akademiji sam upoznao Borisa Stapića i Enisa Čišića, počeli smo se intenzivno družiti i razgovarati o filmu, ilustraciji i stripu, crtajući zajedno strip table.

ABC: Koje stripove rado citaš?

Mimi: U vrijeme kada je strip kao deveta umjetnost postao jedan od najpopularnijih medija, koji skoro dvije decenije puni kino dvorane sa svojim filmskim adaptacijama, iako danas u biti dosta manje čitam strip, više analiziram crtež i scenario; izdvojio bih Metabarons-e od Alejandra Jodorowskog & Juan Giménez-a, Inkal od Jodorowskog i Moebiusa, Hellboy od Mika Mignole itd...

ABC: Kako se ogleda uticaj stranih strip majstora na vaš rad?

Mimi: Većina tih uticaja su oni koje su meni kao klincu i veći dio puberteta bili interesantni, uticaj koji pokupiš tad  je teško sakriti ili  izbaciti iz svog stila, to su strip autori poput; John Buscema, John Romita, Jean Giraud Moebius, Paolo Eleuteri Serpieri i Bane Kerac.

ABC: Koje teme vas kao autora-crtača najviše privlače?

Mimi: Uglavnom su to Sci-Fi i Fantasi teme.

ABC: Koliko vam je potrebno u prosjeku vremena da nacrtate jedan strip i kako izgleda jedan vaš radni dan?

Mimi: Prvo detaljno pročitam scenario ili draft. Potom iscrtam storyboard, strip strana se uglavnom crta na A3 formatu, mada mjere ovise o autoru ili izdavaču. Odradim detaljno olovku, a zatim sve istuširam. Za jednu strip stranu potrebno mi je par dana, sve ovisi o dedlinu (roku). Medjutim, ja si dam oduška sedam dana, jer nastojim da  svaki kadar  tangira onako kako ja to želim.

ABC: Kakva je BiH strip scena u ovom trenutku? Možete li izdvojiti neka imena?

Mimi: Duga tradicija domaćeg stripa konstantno nadahnjuje nove nadolazeće generacije autora.

Strip crtači stasali na plodnom tlu, na kojem se jezik stripa uči od malih nogu, odlično se snalaze i van granica ex Yu prostora, gdje sa lakoćom nadograđuju svoja prvotna znanja. Među sve brojnijim imenima koji ostvaruju karijere u inozemstvu ističu se; Milorad Vicanović Maza, Filip Andronik, Dragan Rokvić, Denis Dupanović, Enis Čišić. Navedeni autori rade za francuske i američke izdavače kao što su; Delcourt, Soleil i Marvel. Strip scena u BiH se polako budi, pojavljuju se novi autori, stripovi i strip revije.

ABC: Strip važi za komunikativnu umjetnost, ali ima malo poklonika, posebno kod nas. Zašto?

Mimi: Odlika čitavog stanja u državi je u tome da mediji nisu raspoloženi za neki vid umjetnosti, a naročito za ovu devetu. Već duže vrijeme vlada neki oblik šunda, gdje se više voli lik nego djelo u obliku turbo folka i mahalske trač žute štampe, gdje nema mjesta za strip. Međutim, entuzijasti su zadnjih 4-5 godina pokrenuli Strip fest i salon stripa, kao što su Drugi Ugao i udruženje Deveta Dimenzija, posebno bih istakao Strip salon u Laktašima.

ABC: Kako biste klasificirali vaš stil?

Mimi: Definicija stila je subjektivna, njegova varijacija i definicija ide u onom smjeru gdje ja to želim, mada je uticaj presudan, reklo bi se da je to europsko-američka mješavina.

ABC: Koju vrstu papira, olovke i tuša i sličnih pribora koristite za vaš rad?

Mimi: Radim sa Hammerom, klasičnim Canson i Fabriano crtaćim papirima, od olovaka koristim; drvenjače, tehničke olovke BIC i STAEDTLER od 2mm HB i B kakvoće, plave mini od 0.5 mm - 0.7 mm. Za tuširanje uglavnom koristim; Redis pera, pentel četkice, kuretake flomastere i kistove Winsor & Newton.

ABC: Gdje nalazite inspiraciju?

Mimi: U druženju, razgovoru sa kolegama, filmovima, knjigama, stripovima, u svakodnevnim situacijama u životu.

ABC: Imate li svoje autorske tekstove?

Mimi: Uglavnom radim sa dokazanim strip scenaristima, ali u posljednje vrijeme dosta izučavam metodu pisanja scenarija.

ABC:Koristite li ikada žive modele za crteže?

Mimi: Na Likovnoj Akademiji, na odsjeku Grafičkog dizajna, u amfiteatru smo radili aktove i studije po živim modelima, dok danas po potrebi koristim reference za određene kadrove i momente.

ABC: Par riječi o inostranoj suradnji?

Mimi: Već sam imao priliku raditi probne radove za Francuske i Američke izdavače kao što su Marvel, crtao sam; Moon Knight i Ghost Ridera, trenutno radim na seriji ilustracija i strip strana po novom Marvelovom scenariju.

ABC: Da li Bihać zadovoljava vaše ambicije?

Mimi: Ne!

Vezano: A. Dupanović: Kultura i umjetnost oduvijek reflektiraju stanje društva u kojem nastaju

KOMENTARI